آیا مواد تهیه شده از کنجد می توانند استرس اکسیداتیو را کاهش دهند

19 مه 2016- آنتی اکسیدانهای موجود در کنجد و بویژه روغن کنجد می تواند تأثیر قابل توجهی بر استرس اکسیداتیو و بهبود سلامت افراد داشته باشند، این نتایج حاصل تحقیقات پژوهشگران برزیلی است که در مجله ی Medicinal Foodمنتشر شده است.

 محققان دانشگاه ایالتی ریو به بررسی تاثیر مشتقات کنجد بر مارکرهای استرس اکسیدتیو در افراد دارای  فشارخون بالا، کلسترول بالا و دیایت نوع 2 پرداختند. در چندین کارآزمایی بالینی به افزایش سطح آنتی اکسیدانها و کاهش استرس اکسیداتیو با مصرف کنجد بویژه درافرادی با فشارخون بالا و همچنین مبتلا به دیابت نوع 2 اشاره شده است. در این پژوهش محققان با مرور مقالات، به بحث در مورد اثرات بالقوه مثبت کنجد بر جمعیتهای مختلف پرداختند.

سر دبیر مجله ی غذاهای دارویی، پرفسور particularlyاز دانشگاه مرکزی فلوریدا می گوید: علاوه بر نتایج کارآزمایی های بالینی که در این پژوهش گردآوری و مرور گردید، مطالعات پیش بالینی نیز نشان داده اند که روغن کنجد برای جلوگیری از آترواسکروز یا تصلب شرایین بسیار موثراست.

این مقاله با عنوان" بررسی سیستماتیک اثرات مصرف دانه ی کنجد(Sesamm indicum L.)و مشتقات آن بر استرس اکسیداتیو" منتشر گردید.

منبع:www.medicalnewstoday.com/releases/310373.php